Starta 60 dagar kostnadsfritt

Så skapar Creative Headz kundförtroende med hjälp av Reco

För några veckor sedan var Reco på plats hos Creative Headz's frisörsalong på Sveavägen och fick nöjet att intervjua Joceline Akgun, VD på Creative Headz. Frisörkedjan har idag hela 10 salonger i Stockholm. Hur jobbar de med sina kundomdömen och varför det är viktigt för dem? Ta del av hela intervjun här nedan.  
 
 
 

Joceline har jobbat sedan 2012 som VD för salongkedjan Creative Headz. Tillsammans med sin syster, som startade kedjan 2005 inledde en snabb tillväxtresa som resulterade i fem nyöppnade salonger på sju månader. Idag har de 10 salonger som är belägna i Vasastan, Odenplan, Söder och Kungsholmen.



“Vi började jobba med Reco för att vi såg att det fanns ett behov för kunder att se omdömen för våra olika frisörer.” - Joceline Akgun


 
 
 

Hej Joceline! Hur kom Creative Headz i kontakt med Reco?

 

– Vi började jobba med Reco för att våra kunder är mycket mer digitala och medvetna idag och vill gärna läsa på innan de besöker en hårfrisör. Då såg vi att det fanns ett behov för kunder att se omdömen för våra olika frisörer.

 

– Under oktober 2022 bytte vi på Creative Headz affärssystem till Voady. Voady som har ett samarbete med Reco gör det möjligt för oss att samla in våra omdömen från våra kunder helt automatiskt genom en enkel integration. Dessutom uppskattar vi att Reco står för trovärdighet och transparens, vilket går hand i hand med våra egna värderingar.

 

– På köpet fick vi ytterligare en extern marknadsplats att synas på och med hjälp av Reco kan våra omdömen indexeras på Google och synas i våra Google Ads vilket hjälper oss att nå ut till våra potentiella kunder.

 

Lästips: Vill du veta mer hur du får omdömen att synas i dina Google Ads? Läs mer om Google Seller Ratings här

 

Vad var syftet med att jobba med kundomdömen?

 

– Under de senaste åren har det varit mycket avhopp från kunder på grund av rådande situationer med covid och inflationen. Fler avbokningar resulterar i att vi behöver attrahera fler nya kunder. Tack vare våra befintliga kunders omdömen, kan nya kunder hitta till oss och bilda sig en uppfattning om våra salonger samt den frisör som de väljer att boka tid hos. Finns du inte digitalt, så finns du inte som bolag.

 

Vad har ni fått för effekt av att jobba med kundomdömen?

 

– Vi läser alltid våra omdömen och försöker lära oss om våra kunders upplevelser. Det är lärorikt för mig som VD, som kollar på verksamhetens övergripande siffror och rykte, för att dra lärdomar som kan utbilda vår personal ytterligare.

 
 
 

Creative Headz anslöt sig till Reco under 2023 och med deras 10 salonger har de redan i skrivande stund fått in 2,259 omdömen med ett snittbetyg på 4,7% om att lämna ett omdöme. Nedan ser du Jocelines tankar om Reco.

 

Vilka tips vill du ge till andra företag som vill komma igång med kundomdömen?

 

– Att jobba med kundomdömen är viktigare än vad man tror. Det ger värdefulla insikter som kan omvandlas till konkreta lärdomar. Dessa lärdomar kan vi sedan använda oss av för att utbilda våra frisörer. Att vara helt transparent med vad kunder tycker är helt avgörande i en bransch som jobbar med hantverk, på så sätt skapar man trovärdighet gentemot nya och befintliga kunder. För oss är det viktigt och jag skulle rekommendera alla att göra det.

 
 

Starta igång din testperiod idag

 

Vill du också bjuda in dina kunder till att lämna ett omdöme? Vi är redo att starta igång din testperiod redan samma dag, för att du ska komma igång så smidigt som möjligt och uppnå dina mål. Via formuläret här kan du kontakta oss för intresse.

Är du osäker på om Reco är rätt för dig? Hos oss får du hela två månader att testa på vår tjänst – en garanti för att du ska vara helt nöjd – innan du bestämmer dig. Läs mer här om vår omdömesgaranti.

Kom igång med kundomdömen  Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
Intervju med Brandfast: 2000 kundomdömen på Reco – vittnar om pålitlighet och hög kvalitet
Rekommenderat företag 9 år i rad - vad är hemligheten? Vi låter en av våra partners svara på hur han jobbar med omdömen