Starta 60 dagar kostnadsfritt

Positiva kundomdömen gav oanade effekter - intervju med Håkan Lindén på Sinnesfrid Städservice AB

Ett sätt att samla in omdömen från dina kunder är att helt enkelt be dem surfa in på Reco och be dem berätta hur de upplevt tjänsten. Eller så väljer du det smarta, enkla och smidiga alternativet, som dessutom ger dig den högsta trovärdighetsstämpeln på Reco, vilket är att koppla ihop ditt affärssystem med Reco. Vi har färdiga integrationer för de flesta affärssystemen, vilket innebär att det bara är att trycka på knappen så sköter det sig självt.


En av dem som gjort just det är Sinnesfrid Städservice AB i Uppsala. Där har man i två års tid jobbat med kundomdömen genom att koppla ihop Reco med sitt affärssystem TimeWave. Nyfiken på hur det har gått ringde jag upp ägaren Håkan Lindén för att kolla läget.
 

 

Hallå där Håkan! Har ni sett någon effekt efter två år av samarbete med Reco?

 

– Hej! Visst har vi det. Jag har tidigare erfarenheter av att jobba med kundomdömen från andra branscher, men då med en manuell hantering. Vi var då helt beroende av att kunden uppgav mailadress i kassan för att vi skulle kunna be om ett omdöme. Men det var det inte alla som gjorde, och alla gick inte genom kassan. Men när vi nu på Sinnesfrid aktiverade Reco via TimeWave började det strömma in omdömen.

 

Varför tycker du det är viktigt att alla kunder blir tillfrågade?

 

– Att tillfråga alla våra kunder är en självklarhet, hur ska annars en ny kund kunna lita på vår verksamhet och att det vi levererar är bra och att andra är nöjda? Vi märker att våra kunder kollar på våra omdömen innan de anlitar oss. Det är en viktig del av beslusfattandet. Eftersom vi har kopplingen mellan TimeWave och Reco så är allt som skrivs på vår profil helt uppriktiga svar från våra kunder om hur de upplever oss.

Ni har ju ett väldigt bra betyg idag, 4,7 av 5 baserat på 131 omdömen. Men hur hanterar ni kunder som är mindre nöjda?

 

– Att få in exempelvis en trea triggar oss, för vi vill såklart göra alla våra kunder nöjda. Men det ger oss mer bränsle till vår konstanta strävan att alltid ge 100% kundnöjdhet. Vi är också högst medvetna om att lite lägre betyg såklart kan vinna fördelar i nya kundrelationer. En potentiell kund kollar såklart på helheten, och är det bara positiva omdömen så kan det skapa en bild av att något inte stämmer. Men eftersom vi har kopplingen, så kan vi verifiera att allt som skrivs på vår profil helt uppriktiga svar från våra kunder.

BLOGGTIPS: Negativa omdömen ger fördelar när din städfirma ska vinna kundernas förtroende

Att ni fått in så många och så fina omdömen är förstås väldigt kul, men vad har det gett för affärsmässiga resultat?

 

– Det har varit en bidragande faktor för vår tillväxt. Nu går det så bra att vi även kommer utöka vår verksamhet, som idag endast verkar i Uppsala. En annan positiv effekt är att vi har anställt personal som har valt att söka till oss för att de har kollat våra omdömen på Reco och fått sig en jättebra uppfattning om oss som företag. Ett kvitto helt enkelt på att Reco står för det vi står för – transparens och trovärdighet!

Vill du också ge din affär, din personal och inte minst dina kunder en skjuts i rätt riktning? Kom igång med Reco redan idag här

 
Kom igång med kundomdömen  Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
Intervju med Brandfast: 2000 kundomdömen på Reco – vittnar om pålitlighet och hög kvalitet
Rekommenderat företag 9 år i rad - vad är hemligheten? Vi låter en av våra partners svara på hur han jobbar med omdömen