MYT #1: Det är bara negativa kunder som skriver omdömen

Uppdaterad: nov 13

Många företag upplever problem med att upprörda kunder skriver av sig på nätet i ren irritation. Är du istället aktiv och uppvaktar dina kunder genom att be dem tycka till så väntar ett helt annat utfall.

82% av alla konsumenter baserar sitt val av leverantör på vad tidigare kunder tycker. Företag som inte aktivt samlar in omdömen från sina kunder förlorar därför affärer på grund av just negativa omdömen.


Istället för att en missnöjd kund skriver av sig i affekt och skadar bilden av företaget bör du aktivt tillfråga alla dina kunder om ett omdöme, detta för att få värdefull feedback på hur du kan utveckla din verksamhet. Och givetvis för att visa upp en ärlig och nyanserad bild av ditt företag mot nya potentiella kunder


80% är villiga att lämna omdömen om ett företag de anlitat.

När potentiella kunder ser att du har nöjda kunder blir effekten är att ännu fler kommer vilja anlita ditt företag. Helt baserat på vad dina tidigare kunder faktiskt tycker.


Du behöver alltså inte gå miste om affärer. Låt istället dina nöjda kunder berätta varför andra ska välja dig, samtidigt som du fokuserar på det du kan bäst – att leverera med stolthet.


Upplev effekten av kundomdömen idag, kostnadsfritt och utan förpliktelser





Källa: Local Consumer Review Survey




727 visningar
 

Frågor?

Maila oss på: marknad@reco.se

Ring oss på: 070-244 70 06

© 2020 Reco Sverige AB | Pressrum | Jobba på Reco.seGå till Reco.se