top of page

Därför ska du INTE vänta att fråga dina kunder om att lämna omdöme

Passa på att fråga dina kunder om att skriva ett omdöme innan semestern börjar och sommaren tar vid på allvar. Anledningen är att dina kunder kommer vara mer benägna att skriva ett omdöme ju mer i närtid det ligger leverans. Så vänta inte, passa på nu att säkra upp din höst med aktuella omdömen när marknaden drar igång igen.


“Det är inte aktuellt med omdömen nu, jag hinner inte med fler kunder som det ser ut idag”


Det är ett vanligt förekommande svar vi får när vi frågar företag om de vill testa på att jobba med kundomdömen. Framförallt strax innan semestertider. Det kan såklart verka logiskt, att du inför semestern har fullt upp och behöver prioritera din tid, och hinna slutföra ditt fullbokade schema fram till sista dagen – innan du och dina kunder checkar ut för semester. Så, varför ska du börja med ett nytt projekt under din mest hektiska period? Det är faktiskt just då du har bäst förutsättningar att få bästa möjliga resultat – när du har som flest kunder. Dessutom tar det ingen extra tid – du fokuserar på ditt hantverk och vi tar hand om resten.




Gå inte miste om dina nöjda kunders upplevelse

Låt oss förklara, när du har som mest att göra är det faktiskt din bästa tid att tillfråga dina kunder om att lämna ett omdöme om ditt företag. För precis som ovan nämnt, checkar de flesta av dina kunder ut fram till augusti och det blir desto mer utmanande att få dina kunder att skriva ett omdöme om dig för en tjänst du levererade i juni. Det betyder att du kan gå miste om flertal av dina nöjda kunders upplevelse, som hade kunnat vara ett avgörande beslut för din nästkommande kund som vill anlita dig i höst.


Att jobba med kundomdömen, är den mest långsiktiga och trovärdiga investeringen som du kan göra för att förebygga luckor av perioder där du kanske har mindre att göra. När din presumtiva kund står i valet och kvalet, så är omdömen det sista de kollar på innan de fattar sitt köpbeslut.


Fokusera på ditt hantverk – vi sköter resten

Ett vanligt missförstånd är att många företagare utgår från att det tar tid att komma igång med kundomdömen. Detta stämmer faktiskt inte. Vi på Reco ser till att du kommer igång snabbt och smidigt och sedan kommer insamlingen av omdömen rulla automatiskt parallellt under tiden du tar hand om ditt hantverk och jobbar med dina kunder.





Formulär
bottom of page