3 tips för att utveckla din verksamhet under 2021

Uppdaterad: nov 13

För de flesta företag har 2020 varit ett utmanande år, men det har också bidragit till helt nya möjligheter. Oavsett vilket går 2020 till historien som året då vi tvingas anpassa oss till en ny verklighet.


De nya riktlinjerna ställer naturligtvis stora krav på hur vi leder företag. Särskilt utmanande tycks följande 3 områden vara:


  • Att hitta nya vägar till tillväxt, eller i många fall återhämtning.

  • Att utveckla och motivera sina medarbetare.

  • Att löpande kvalitetssäkra verksamheten.


I det här blogginlägget ger vi dig därför 3 konkreta tips som hjälper ditt företag att tackla dessa utmaningar och utveckla ditt företag.


Hitta nya vägar till fler kunder och ökad tillväxt

Inget företag vill gå miste om affärsmöjligheter. Trots att många företag lägger ner massor av tid, energi och pengar på sin hemsida, på marknadsföring och på att skriva offerter når man inte riktigt de resultat man önskar.


Det behöver kanske inte vara svårare än att du låter dina tidigare och befintliga kunder beskriva för nya kunder varför de skall välja er?


På vilket sätt påverkar kundomdömen din tillväxt?

  • 95% läser kundomdömen innan de väljer leverantör (spiegel)

  • 92% menar att det är mer troligt att de väljer en leverantör om det finns verifierade kundomdömen (G2 and Heinz Marketing).

  • 72% undviker att välja en leverantör om de inte läst omdömen först (testimonial engine).


Det handlar helt enkelt om att nya kunder som inte känner er vill känna sig trygga med att ni kan er sak och håller vad ni lovar, då väljer dom gärna er.


Utveckla och motivera personalen

Att hålla motivationen uppe efter en lång period med restriktioner, permitteringar och allmän oro är utmanande.


Ett av de erkänt bästa sätten är att uppmuntra och motivera sina medarbetare är att få feedback från era kunder.


Att samla in kundomdömen är således ett utmärkt sätt att svart på vitt visa dina medarbetare att de gör ett bra jobb, samtidigt som det sätter nödvändig press på dem att fortsätta leverera på kundernas förväntan, i varje kundkontakt.


Kvalitetssäkra verksamheten löpande

När du löpande får feedback från dina kunder får du direkt veta om det är någon del i verksamheten som måste justeras. Dina kunders feedback är den snabbaste vägen till att förstå vad du gör riktigt bra, och vad som kan bli bättre.


Dina kundomdömen kvalitetssäkrar alltså att:

  • Leveransen mot kund fungerar som det ska

  • Resultatet av din marknadsföring ökar

  • Du får hjälp att uppmuntra och motivera din personal… och dig själv



134 visningar
 

Frågor?

Maila oss på: marknad@reco.se

Ring oss på: 070-244 70 06

© 2020 Reco Sverige AB | Pressrum | Jobba på Reco.seGå till Reco.se