Är alla dina kunder missnöjda rättshaverister?

Uppdaterad: nov 13

Det är inte ovanligt att företagare tror att det bara är missnöjda kunder som skriver omdömen på nätet. Det stämmer inte, inte alls faktiskt.


Vi har tagit fram och analyserat statistik från över 500 olika företag där vi på Reco.se automatiskt har tillfrågat deras kunder genom en systemintegration. I det här blogginlägget presenterar vi resultatet.



Till skillnad från de företag som inte har testat Reco upplever nästan alla företag som testar Reco en överväldigande känsla. De blir snabbt överraskade hur många nöjda kunder de faktiskt har när de väl bestämmer sig för att fråga om kunden kan tänka sig att lämna ett omdöme.


Vi har analyserat data från över 500 olika företag där vi helt automatiskt gjort utskick till kunderna genom en systemintegration. 260.000 kunder har tillfrågats, 67.000 kunder har svarat och hela 96% av kunderna visade sig vara nöjda eller mycket nöjda med sina upplevelser av olika företag. Knappt 1% av kunderna var missnöjda med sina upplevelser.

Hur kan det komma sig att företagens kunder skriver så positiva omdömen?

Vi kan faktiskt inte ta åt oss äran för det utan det handlar om er företagare. Många företagare jobbar stenhårt år efter år utan att någonsin få reda på att deras kunder faktiskt är fantastiskt nöjda med deras produkter eller tjänster. Det vi gör är att möjliggöra feedbacken genom att aktivt fråga era kunder vid rätt tidpunkt, på rätt sätt. Men det är ni företag som gör grovjobbet, dag ut och dag in genom att fokusera på era kundrelationer.


Vad händer om man inte gör något?

Tyvärr är det alltför många företag som aldrig vill eller vågar fråga sina kunder vad de egentligen tycker om företaget. Med det uteblir den härliga sensationen av att en kund faktiskt, ärligt och öppet gillar det man gör som företagare. Kanske rent av älskar det man gör. När det sker ofta och i stora mängder är det något som hjälper verksamheten att växa snabbare och ökar lönsamheten.





I över 13 år har vi jobbat för att konsumenter ska få tillgång till en trovärdig plattform där de kan läsa vad tidigare kunder tycker om olika företag. Det gör vi för att det ska bli enklare att bilda sig en egen uppfattning innan de väljer vilket företag de ska anlita.


Under de senaste åren har nästan 700.000 kundomdömen publicerats på Reco.se. Majoriteten av de kunder som valt att skriva har gjort det eftersom de blivit tillfrågade att berätta om sin upplevelse.


Vi finns här för dig som företagare och delar med oss av fler erfarenheter - så hör gärna av dig och tveka inte att ställa eventuella frågor som dyker upp.



186 visningar
 

Frågor?

Maila oss på: marknad@reco.se

Ring oss på: 070-244 70 06

© 2020 Reco Sverige AB | Pressrum | Jobba på Reco.seGå till Reco.se